Het leed dat PayPal heet.

Geplaatst op door Suzanne

Ik heb de laatste weken flink wat problemen, wat mijn Twitter volgers wel gezien hebben. De meeste mensen weten niet hoe of wat, vandaar deze post.

Ik bestelde op 6 augustus een paar Vans op ASOS en betaalde met PayPal – 3 dagen later op 9 augustus kreeg ik een mail dat ze het bedrag niet konden afhouden en of ik het zelf wilde overmaken. Ik had genoeg geld op mijn bankrekening dus vond het apart, maargoed – ik gaf PayPal opdracht om het bedrag van mijn rekening te schrijven. Volgende ochtend, 10 augustus, keek ik op mijn rekening en zag ik dat ze het bedrag – samen bijna €120 – twee keer hadden afgeschreven.

Ik was verbaasd en belde PayPal op. De mevrouw aan de telefoon vertelde me dat PayPal na het mailtje binnen 24 uur na versturen het bedrag zelf nogmaals probeert te incasseren, maar dat ze dit niet in de mail zetten. Informatie achterhouden of toch je klanten misleiden?! Ze zei me dat ik 6 tot 7 werkdagen (!!!) moest wachten tot PayPal het verwerkt had (dit heet ook wel rente trekken) en dat ik het dan terug kon laten storten op mijn bankrekening. Dit duurt ook weer 1 tot 2 werkdagen en dat wil zeggen dat ik dat bedrag op zijn vroegst op 20 augustus terug had.

Aangezien ik dat geld niet kan missen besloot ik ING opdracht te geven om 1 transactie te storneren. ASOS zou dam gewoon betaald worden en ik had mijn geld terug.

PayPal blokkeerde in navolging van die actie mijn account en vroeg om meer informatie.

20120819-174907.jpg

Prima, meteen alles geupload en veranderd behalve de CC toevoegen want die heb ik niet. Vele mailtjes van mijn kant blijven tot op heden onbeantwoord, en ook mijn tweets worden genegeerd.

Krijg ik net een mail, waar o.a dit instaat..

20120819-175212.jpg

Dus na alle informatie die ik heb gegeven nadat hun opzettelijk informatie achterhouden willen ze een maandafschrift van mijn bankrekening mét mijn saldo erop? Dat gaat mij te ver PayPal, en die krijgen jullie dus mooi niet. Wat jullie wél krijgen is een officiële klacht.

PayPal, een voorbeeld hoe niét met je klanten om te gaan.

23 Reacties op Het leed dat PayPal heet.

Nou zeg! Dat is toch wel erg belachelijk! Gelukkig koop ik alleen goedkope dingen via Paypall, maar dit kan gewoon echt niet.

Wat ontzettend naar allemaal! :\ En erg on-klantvriendelijk, dat ze je mailtjes niet beantwoorden.

Ik heb geen pay-pall.
Maar kan me voorstellen dat je baalt.
Echt enorm slecht !!!
Laat je nog even weten hoe ze op je officiële klacht hebben gereageerd ??

Wat een strontvervelende situatie! Ik heb eenzelfde probleem gehad, met dat het geld twee keer werd afgeschreven. Bij mij ging het om een kleiner bedrag dus ik heb gewoon gewacht tot het weer terug was. Ben ik nu even blij dat ik niet harder heb ingegrepen. Echt schandalig dat ze meteen je account blokkeren…

Whoow wat heftig en erg zeg! Ik gebruik zelf eigenlijk geen Paypal maar wilde dit wel gaan doen. Nu ga ik daar toch echt even goed over nadenken…

Djezus zeg, ik volgde inderdaad je tweets.. wat een gedoe zeg en dan nog niet eens fatsoenlijk of geen antwoord krijgen

shame on you Paypal

Wat erg! wat goed dat je hier een artikel over hebt gemaakt. Ik ben vanaf nu ook wat voorzichtiger dan

Dit klinkt allemaal zo bekend, creepy gewoon. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met paypal. Welliswaar met een kleiner bedrag, maar evengoed vervelend. Tegenwoordig gebruik ik Paypal alleen nog als soort van prepaid betaaldienst.
Ik zet er zelf een bepaald bedrag op en zorg ervoor dat ik alleen uitgeef wat er al op mijn Paypal account staat.
Ik hoop dat jouw probleem met Paypal snel op wordt gelost, want het is inderdaad geen stijl.

Ik snap heeel goed hoe jij je voelt over de klantenservice van Paypal.. Mijn Paypal is al meer dan 4 maanden geblokkeerd en krijg helemaal geen Emails terug. Slecht!

Had ik ook.. Als ik eens mijn wachtwoord vergat blokkeerde paypal gelijk mijn account omdat ze dachten dat er iemand zonder toegang probeerde in te loggen onmin account terwijl ikzelf dat was. Of terwijl ik er niet op had ingelogd ook. Dus zeker 4 keer per maand belde ik dan met paypal, ook omdat ik geen cc heb dus dan moet ik wel Ellen, en dan was ik binnen een paar uur weer online. Verder geen gezeik gehad gelukkig maar wel erg irritant allemaal

Aah, vervelend! Ik heb zelf ook problemen gehad met paypal. Tot een jaar terug had ik ook een paypalaccount maar besloot deze te verwijderen (vond het geen fijn gevoel om m’n rekeningnummer ergens te hebben staan, want had het account alleen maar nodig om 1 dingetje te kopen). Een half jaar terug wilde ik weer een nieuw account aanmaken met hetzelfde rekeningnummer, maar wat stond er?! Dat het rekeningnummer al in gebruik was door een ander account! Dus verschillende mailtjes gestuurd, maar pas op de laatste kreeg ik antwoord dat ze me niet konden helpen en dat ik ze maar moest bellen. Nou, vlieg dan maar de boom in! Dan krijg je zo’n achterlijk callcenter aan de telefoon die je 9 van de 10 keer toch niet goed verder kan helpen, of het probleem blijft zich vaker aandoen. Zeker blijven lastig vallen dat paypal en anders ook nog de telefoonkosten reclameren, dit is niet jouw fout en uiteindelijk kost het jou alleen maar geld en ergernis.

Vorig jaar heb ik ook zo’n stoot gehad met Paypal, bijna twee maanden op mijn geld moeten wachten. Onvoorstelbaar

Wat stom zeg, dat ze 24 uur na het mailtje het nog proberen te incasseren! En dat terwijl jij gewoon genoeg geld op je rekening had staan :S Ik heb gelukkig nog nooit problemen met Paypal gehad, ik hoop dat dit goed voor je afloopt!