Online aankopen van consumenten blijven maar stijgen. Ooit waren er critici, die beweerde dat bepaalde producten nooit online verkocht zouden worden. Kleding was zo’n product. Het tegendeel bleek waar te zijn, online wordt er juist steeds meer kleding verkocht. Wij hebben drie belangrijke redenen hiervoor, voor je op een rijtje gezet.
Online aankopen betekent gemak
Een zaterdagmiddag naar de stad om kleding te gaan kopen, heeft meestal veel voet in de aarde. Waar breng je de kinderen dan heen? Hoe laat moet je dan weer thuis zijn voor dat etentje? Zijn er nog wel parkeerplekken in de stad op zaterdagmiddag? Daarnaast ben je ook nog eens parkeergeld kwijt voor een middagje naar de stad. Online gaat dit veel gemakkelijker. Zijn de kinderen buiten aan het spelen met vriendjes? Pak de laptop erbij en shoppen maar. Je bent in een uurtje klaar, hoeft geen parkeerkosten te betalen en je hebt toch alle winkels bezocht die je in je hoofd had. Gemak dient de mens.
In alle rust passen van online aankopen
Op Bol.com is het erg fijn winkelen. Je hebt op deze website niet alleen de beschikking over een enorm online aanbod, je kunt ook altijd alles weer terugsturen. Het voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld meerdere kleuren en maten kunt laten bezorgen van een blouse die je leuk vindt. Thuis kun je alle blouses in alle rust passen en de juiste kiezen. Geen verkoopsters die je opjagen, geen wachtende mensen voor je pashokje. Je kunt thuis rustig even rondlopen in iedere blouse en in alle rust een keuze maken.
Betaal je online aankopen achteraf
In het voorbeeld van de blouses retourneer je de exemplaren die je niet wilt. Deze worden van je uitstaande saldo afgetrokken, uiteindelijk betaal je de blouses die je daadwerkelijk wilt houden. In een fysieke winkel heerst er vaak een haastig sfeertje, waar je wellicht nog weleens kledingstukken koopt waar je achteraf spijt van hebt. Teruggaan naar de winkel met het bonnetje is een optie, maar dit kost wel weer tijd en energie. Online betaal je precies wat je wilt hebben en retour sturen van een pakketje is een fluitje van een cent.